Felhasználók gyakran ismételt kérdései

Nem tud feliratkozni egy listára

Ez a probléma a következő okok miatt léphet fel:

Nem tud bejelentkezni a szolgáltatás webes felületére

Ez a probléma a következő okok miatt léphet fel:

  • Önnek még nincs jelszava. Jelszóhoz úgy juthat, ha az induló oldalon az Ez az első bejelentkezése? szövegre kattint. Ezt követően, ha beírja az email címét, kap egy levelet, melynek segítségével már be tud jelentkezni és jelszót tud magának beállítani.
  • Nem a jó jelszót írta be. Ha elfelejtette a jelszavát, újat tud beállítani. Ehhez a kezdőoldalon kattintson az Elveszett a jelszava? szövegre!
  • Nem megfelelő felhasználónevet írt be (ez az email cím, amivel föliratkozott a listára).

Ha biztos akar lenni abban, hogy a jó jelszót írja be, megteheti, hogy először egy más alkalmazásba (pl. a levelezőprogramjába) írja be valahova a jelszót, és a megszokott módon a másolás/beillesztés funkciókkal írja át a böngészőprogramba.

Nem kapja meg a listára küldött leveleket (vagy nem mindet kapja meg)

Ennek több oka is lehet:

  • Nem is volt soha föliratkozva a kérdéses listára:
    • Lehet, hogy feliratkozáskor nem a megfelelő email címet adta meg.
    • Lehet, hogy nem azzal a címmel van feliratkozva, aminek a levélládáját éppen nézi.
    • A listatulajdonosok elutasították a föliratkozási kérelmét.
    Bármelyik is az ok, próbáljon meg ismét feliratkozni.
  • Már nincs föliratkozva a kérdéses listára:
    • Ha a címéről már egy ideje visszapattannak a levelek (nem kézbesíthetőek), akkor lehetséges, hogy maga a program (vagy a listatulajdonosok) levették a listáról. Miután ellenőrizte, hogy az adott email címen tud leveleket fogadni, próbáljon újra feliratkozni.
    • Ha nem tartotta be az adott listára érvényes előírásokat, előfordulhat, hogy a listatulajdonosok letiltották a listáról.
    • Ha a lista úgy van konfigurálva, hogy a leiratkozási szándékot nem kell egy külön emailben megerősíteni (ez nagyon ritka), akkor előfordulhat, hogy valaki más iratkoztatta le Önt. Ebben az esetben próbáljon újra föliratkozni.
  • Az Ön kézbesítési beállítása miatt nem kapja meg a leveleket: például, ha a kézbesítési mód 'Kézbesítés kikapcsolva' állapotban van.
  • Megtelt a levélládája. Figyelem: ha a levélládája már majdnem megtelt, akkor a kisméretű leveleket megkapja, de a nagyobbakat már nem. Ilyenkor nehezebb rájönni, hogy egyes leveleket miért nem kap meg. Azt is érdemes tudni, hogy ha rendszeresen előfordul, hogy a levélcímén nem tud leveleket fogadni, akkor a levelezőlista-rendszerek automatikusan törölhetik Önt a listákról. Ezért érdemes odafigyelni, hogy ne teljen be a levélládája, törölje rendszeresen a leveleit!
  • Az Ön levelezési szolgáltatása bizonyos korlátozásokkal működik: pl. egyáltalán nem engedi a mellékleteket tartalmazó levelek kézbesítését, vagy kiszűri azokat a leveleket, melyek bizonyos típusú mellékleteket tartalmaznak, vagy korlátozza az átvehető levelek méretét, stb. Ezekben az esetekben hasznos lehet az URL-esítő kézbesítési mód használata.

Nem tud levelet küldeni egy listára

Ennek több oka is lehet:

  • Ön soha nem is iratkozott föl a kérdéses listára.
  • Korábban föl volt ugyan iratkozva, de jelenleg már nem tagja a listának.
  • Más email címről ír, mint amivel föliratkozott a listára.
  • Ha a lista moderált, akkor a listára küldött leveleket a szerkesztőknek jóvá kell hagyniuk, mielőtt a rendszer továbbítja őket a lista tagjai számára: lehet, hogy a szerkesztők nem értek rá átnézni a beérkezett leveleket. Emiatt a levelek kisebb-nagyobb késéssel kerülnek csak ki a listákra.
  • Ha a lista moderált, akkor az is lehetséges, hogy a szerkesztő elutasította a levél továbbítását a listára. Ha erről nem kapott jelzést, akkor a lista tulajdonosainál érdeklődhet a listanév-request@lists.semmelweis-univ.hu címen (ahol a 'listanév' a lista tényleges nevével helyettesítendő).
  • A levél, amit elküldött, nem felel meg a listára érvényes korlátozásoknak: lehet, hogy túl nagy, vagy tiltott típusú mellékletet tartalmaz, vagy az is lehet, hogy egyszerűen az a baj, hogy melléklet van benne (ha a mellékletek teljesen tiltottak az adott listán).
  • Az is lehet, hogy a saját levelezési szolgáltatásával van baj:
    • A levelezését működtető kiszolgáló átmenetileg nem működik.
    • Az Ön levélládája megtelt, és emiatt nem tud leveleket küldeni.
    • A levelezési szolgáltatása korlátozásokat érvényesít: nem engedi olyan levelek kiküldését, melyek bizonyos típusú mellékleteket tartalmaznak (esetleg mindenfajta melléklet csatolását tiltja), vagy korlátozza a kiküldhető levelek méretét.
  • Végül az is lehetséges, hogy egyszerűen rossz címet írt be, amikor a listára küldte a levelet!

Nem tud leiratkozni egy listáról

Ennek több oka is lehet:

  • Más email címről ír, mint amivel föliratkozott a listára.
  • Lehet, hogy a listát úgy konfigurálták, hogy a tagság dinamikus, ami azt jelenti, hogy a listatagokat külső adatforrásból (pl. adatbázis, LDAP címtár, stb.) veszi a szolgáltatás. Ilyenkor előfordulhat, hogy nem tud leiratkozni. Ebben az esetben forduljon a listatulajdonosokhoz!
  • A lista tulajdonosai elfelejtették elbírálni a leiratkozási kérelmét: tévedni emberi dolog, és az ön kérelme elkeveredhetett sok egyéb üzenet között! Küldje el újra a kérelmet, vagy forduljon levélben közvetlenül a tulajdonosokhoz!

Kapcsolatba szeretne kerülni a lista tulajdonosaival

A lista tulajdonosainak, szerkesztőinek neve a bal oldali menüben olvasható, így esetleg személyesen is megkeresheti őket. Ha viszont úgy dönt, hogy inkább levelet ír, akkor jobb, ha nem a személyes email címükre küldi a levelet, több okból is: lehet, hogy pont az a személy akinek írt, éppen nem olvassa a leveleit; az üzenet így könnyebben elkeveredik a személyes levelek között; és jobb, ha egyszerre ír az összes tulajdonosnak (szerkesztőnek). Ezért ha megjegyzése, vagy kérdése van, a következő címre írjon: listanév-request@lists.semmelweis-univ.hu (ahol a "listanév" helyett persze a lista tényleges nevét helyettesítsük be)!


Top of page